Friday, January 7, 2011

How To Change Sony Dvp Sr200p To Multi Region

Kodak Kodachrome, la fine di un’era?

Kodak Kodachrome: the end of an era?




. .

photographer Steve McCurry Sharbat Gula

People know you as the photographer of Sharbat Gula, "the girl with green eyes that you've photographed in Peshawar, Pakistan. Did you take that photo in 1984 when you were in a refugee camp in Afghanistan. You feel a bit 'prisoner of this icon?
No, not at all. Indeed, perhaps just the opposite. I mean I perceive all this as if it was a sort of gift. It is an honor to be linked to a photo like that so much, I personally find it beautiful and I am very happy to have taken.


. BachecaWeb
.


The raging and digital anche i più restii lentamente scoprono le “croci e le delizie” di questo nuovo modo di fare fotografia. L’analogico lentamente ci sta abbandonando. Circa un anno fa veniva annunciata la fine della produzione della mitica pellicola Kodachrome della kodak, in produzione sin dal 1935. L’ultimo rullino della produzione è stato consegnato al famoso Steve McCurry, fotogiornalista del National Geographic da oltre 30 anni. Steve ha utilizzato la pellicola Kodachrome per 35 anni ed ora che di fatto non è più in produzione, ha affermato che “E’ la fine definitiva di un’era”. Sembra quindi che le ultime 36 foto di questo “pezzo di storia”, siano state scattate da McCurry a New York. Due "Myths", so that seals a marriage that does not end, but remains unchanged in time through the beautiful and colorful images of Steve McCurry.



Stampa subito 30 foto gratis! .

0 comments:

Post a Comment